Eventfilm for arrangementer av Jaguar Land Rover Norge

Trenger informasjon om kunden

Oppdraget
Jaguar og eventbyrået Korridor kom til oss med ønske om å lage en video fra hvert av de seks eventene de skulle ha sommeren 2022. Videoene skulle ikke markedsføres, men brukes som organisk materiale av forhandlerne. I tillegg ønsket de 20 bilder, både “generelle” uten gjenkjennbare mennesker (som er mer holdbare), men óg bilder som fanger den gode stemningen under arrangementet. Både med videoene og bildene, ønsket de å vise det flotte og eksklusive fra eventene og å få seeren til å ønske å være med.
Fremgangsmåte
Etter et par digitale møter hvor vi sammen diskuterte stilen og spesielle ønsker for innhold, satte vi i gang mer detaljert planlegging av det filmatiske. Før og under eventene hadde vi kontinuerlig dialog med eventplanleggeren for å få god kontroll over arrangementet. Vi fikk fanget stemningen på en god måte, samtidig som deltakerne nøt arrangementet. Jaguar og Korridor fikk mulighet til å gi tilbakemeldinger på videoene mellom hvert event slik at vi eventuelt kunne korrigere noe til neste gang. Vi opplevde at vi fikk mye tillit når det gjelder de filmatiske løsningene.




Strategi
Disse videoene ble laget som organisk innhold for forhandlerne i hver by, altså skulle ikke annonseres ut. Jaguar fikk videoene i formatene 16:9 og 4:5 for at de skulle passe sømløst inn på sosiale medier. I tillegg er videoene på maks 1 min for at det ikke skal bli for langt for å publiseres på de forskjellige plattformene. Videoene startet med et iøynefallende shot og teksten “Jaguar Sommeropplevelse” pluss navnet på både by og navnet på forhandleren.
Book en gratis 30-minutters konsultasjon.
Vi i Mediabooster hjelper deg med å lage en tydelig plan og strategi – skreddersydd for din bedrift og dine mål. Enten du bare er nysgjerrig på mulighetene, eller allerede har en konkret plan, gir vi deg innsikt, sparring og et klart neste steg.